czwartek, 17 kwietnia 2014

"Oszukany kajmak"

Święta tuż, tuż.
Obiecałam Anstahe, że napiszę czym nadziewan kruche babeczki.
Otóż różnościami. Może być krem budyniowy lub z serka mascarpone, może być bita śmietana podszyta jakimś kwaskowym dżemikiem, ale moim ulubionym nadzieniem jest "oszukany kajmak". Oszukany, bo robiony z mleka w proszku, więc odpada nam godzinne mieszanie w garnku.
Składniki:
100g mleka w proszku (sypkiego nie granulowanego!)
100g masła
100-150g cukru
cukier waniliowy
Dodatki: kawa, kakao, starta czekolada, mielone orzechy, aromaty do ciast, kandyzowane owoce i co Wam jeszcze do głowy przyjdzie.
Masło i cukier wsypujemy do garnuszka, dodajemy 50ml wrzącej wody i podgrzewamy do rozpuszczenia cukru i masła. Do lekko ostudzonego dodajemy przesiane mleko w proszku i ewentualnie dodatki smakowe.
Jeszcze ciepłym kajmakiem wypełniamy babeczki lub pokrywamy kruchy spód aby uzyskać mazurek. Ozdabiamy dowolnie i gotowe. Na dno babeczek można dać kwaskowy dżem.
Kajmak bez dodatków smakuje podobnie do białej czeklady.
Fotki z lat poprzednich, znalezione "rzutem na taśmę" ;)
Moje babeczki są naprawdę maleńkie - takie na jeden, dwa kęsy ;)
To nadzienie ma dodatkową zaletę nad "normalnymi" kremami. Nie rozmiękcza ciasta, więc nie trzeba robić na ostatnią chwilę i mogą takie nadziane trochę postać. Jak się uchowają oczywiście ;)
Smacznego!

Dzięki za kciuki jarmarkowe. Bardzo fajnie było. Wprawdzie stłukły mi się 2 wazony i 2 pisanki, ale co tam ;)
Lecę robić porządki z oknami, bo lało u nas i sypało gradem...

Do miłego :)

14 komentarzy:

  1. Dzięki bardzo. Chętnie korzystam z Twoich przepisów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja gotuję puszkę mleka skondensowanego słodkiego przez ok. 3 godz (puszka musi być cały czas przykryta woda). I tyle. Chwilę czekam, żeby ostygło, delikatnie otwieram i rozsmarowuję na kruche spody ( wystarcza na dwa ). Albo napełniam babeczki. Robię tak od lat i szczerze polecam, jest pyszne :):):) Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie te 3 godziny... A tu jakieś 15 minut :)

      Usuń
  3. piękne te Twoje babeczki :)
    Wszystkiego co najlepsze dla całej Twojej Rodziny !!!
    Ewa - też kociara

    OdpowiedzUsuń
  4. dobry przepis:)skorzystam:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię oszukane wersje, bo tak oszczędzają czas!!! Twoje mini babeczki muszą być pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurcze, nie znałam takiej wersji kremu, może być ciekawy w robieniu i smakowaniu. Muszę spróbować. Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknych świąt wypełnionych radością Wielkiej Nocy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądasz i pozostawiasz ślad. :)