niedziela, 15 marca 2015

Na szybko

Czasem mamy taki czas, że roboty jest "po kokardkę" (jak mawia moja koleżanka), a rodzika życzy sobie coś pysznego. Wyjścia mamy cztery:
1) Oprotestować robienie czegoś pysznego z powodu nadmiaru roboty
2) Wysłać rodzinkę do sklepu lub cukierni
3) Zanurkować w odchłanie kredensu lub szafki po zapasy domowe lub sklepowe
4) Upiec szybciukie bułeczki.


Polecam wyjście czwarte, bo smaczne i najdużej trwającą czynnościa jest nagrzewanie piekarnika do 220 stopni ;).
Potrzebujemy:
Płat ciasta fracuskiego (fajnie mieć je w lodówce w tzw. odwodzie)
Banan
Czekoladę mleczną (u nas, jak wolicie deserową smiało dawajcie)
Żółtko do pomarowania.

Ciasto dzielimy na +/- kwadraty, baban kroimy w plasterki, czekolade dzielimy na rządki.
Na cieście kładziemy plasterki banana, na nich czekoladę. Składamy sklajamy boki dociskając widelcem. Smarujemy żółtkiem, układamy na blaszce wyłożonej papierem. Pieczemy do zrumienienia w 220 stopniach. Dalipan nie mam pojecia ile to czasu, bo po prostu pilnuje, ale nawet nie warto wychodzić z kuchni, bo moga sie przypalić.


Można zjadać na ciepło, ale uwaga! babany sa bardzo gorące i zdecydowanie dłużej niż ciasto trzymają temperaturę.
Smacznego!

Na koniec migawka z przygotowań do Jarmarku

14 komentarzy:

  1. Pyszny pomysł na coś pysznego na pewno wyprubuję, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro kupię banany, ciasto francuskie i mimo tego, że do pieczenia mam dwie lewe ręce, to z takimi bułeczkami powinnam sobie poradzić :)
    Dziękuj ęza przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany! Dziś to samo piekłam, tylko do środka wrzuciłam pokrojone brzoskwinie :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wszystko na słodko i słono- z ciasta francuskiego
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Joasiu kusisz tymi wypiekami, uwielbiam ciasto francuskie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciacha wyglądają mega smakowicie!
    Produkcja jajcarska na chwilę obecną jest na pewno na ukończeniu :) Czekam na efekty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Efekty pracy jajecznej już chyba po Świętach będzie

      Usuń
  7. Już zapisałam i wszystkie składniki mam w domu ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądasz i pozostawiasz ślad. :)